Kerropi


Thursday, November 4, 2010

Senafas Rindu

Senafas rindu ialah sebuah novel karya Damya Hanna yang membawakan kehidupan kampus dimana terdapat dua watak yang sangat berbeza dari segi agama, bangsa dan latar belakang.
Sinopsis

Tegarkah dia berdeoan dengan kenyataan andai diri masih dihimpit kenangan lalu? Ke mana jua langkahya dibawa, kisah duka yang pernah terpalit itu amat sukar dilupakan dari ingatan. Tanpa kata perpisahan, Syafika kabur daripada pandangan mata. Lantaran itu, Jiwa fariz terus lumpuh tak keruan

Bertahun lamanya memendam rasa, kemunculan viviana menarik perhatian. Pertemuan pertama yang terjadi bagaikan dirancang, namun hakikatnya ada rahsia yang tersingkap. Fariz tidak mampu mengelak andai itu sejarah yang bakal terukir dalam episode kehidupannya. Syafika adalah kenangan dan kehadiran Viviana adakalanya mencuit hati lelakinya. Apakan daya,perbezaan adapt dan agama menyekat diri untuk berangan-angan tinggi.

Disaat kemelut melanda diri dengan kebetulan yang tercipta, ada senafas rindu yang bertamu dengan kehadiran Siti Nur Ain.Fariz pasti……. Sinar buatnya akan terserlah andai mereka tabah menghadapi dugaan.

Antara Shafika,Viviana dan Siti Nur Ain.. Fariz hanya mampu memilih satu. Namun, akan ada hati yang terluka dengan keputusannya. Dia sekadar berserah…

No comments:

Post a Comment