Kerropi


Saturday, May 29, 2010

Pra University

Hari ni mo share cket sal Pra University.. Formerly known as form 6.. Bermula tahun ni, Form 6 di beri penjenamaan semula.. Kami sebagai pelajar Pra U ni dapat keistimewaan la kiranya.. Penjenamaan semula merangkumi pakaian sekolah baru, sistem pembelajaran baru, dan pengurusan baru. Ini satu advantage la bagi kami dan guru2. Tapi penjenamaan ni bukanlah fully di buat pada tahun ni.. bagi sekolah kami.. 2012 baru mula 100% berubah. Bagi start tahun 2012 nanti.. Proses P & P akan di gantikan dengan kuliah.. Tapi 2 untuk junior2 kami.. Bagi kami apa yang baru ialah, \
++Pakaian Seragam++.. Cantik owh baju kami.. =) ..
++R & D++ Research and developement.. kami akan banyak membuat R & D la..
++Balik jam 3.40p.m++ o.. ou... adalah aktiviti2 lagi yang mo di buat 2..
Tapi yang pasti nya Pra U memberi kan cabaran la besar la.. Berbanding dengan matrikulasi dan diplpma, Subjek-subjek yang di pelajari di tingkatan 6 lebih susah.. Apatah lagi bagi yang mengambil subjek sains.. jika pelajar dalam bidang kemanusiaan belajar 1.. kami akan belajar 3 kali ganda dari mereka.. Tapi pointer mereka mesti tinggi la kalau mau sambung degree.. atleast 3.00.. bagi aliran sains pula,, 2.00 boleh da sambung degree.. bawah dari 2 macam 1.90 pun boleh.. tapi bukan dalam bidang sains la.. Bagi aku,, aku mesti menglipat lipat lipat lipat kali ganda la usaha.. mo jadi dentist ba kunun.. jadi mo kejar la.. mo capai matlamat.. So must study study study... Bukan lama pown.. setahun setengah jak.. Apa salahnya..

Mengenai subject yang saya akan pelajari pula
**Pengajian Am**For Sure
**Chemistry**I Like
**Pure Mathematics**I Love
**Biology**Hurm.. Must love n Like

Juz 4 subject.. Lau ni pown x leh mau kerja keras.. Gelap la masa depan.. so chayoh chayoh...

Oya..
Mengapa form 6 lebih susah berbanding matrikulasi dan diploma???
##### FORM 6 #####
Suakatan matapelajaran Harus Dihabiskan.. Yang Di habiskan 3 tahun bagi yang mengambil diploma.. matrikulasi pula hanya akun belajar sebilangan bab sahaja.. Hurm... Tapi kalau kami boleh excel.. maknanya kami lagi ok kan.. Kalah sikit dari diploma sebab mereka ada pengalama praktikal.. Tapi Kalau kami mo sambung ijazah sarjana muda.. Kami cepat 2 semester dari mereka.. Ada keburukan dan kebaikkan masing-masing..
~~~FORM 6/Pra University~~~

2 comments:

  1. what ever happen..i support you k..? =) macam ok juak akuh tgk subjek mu tueh..go for you dream darl~ =)

    ReplyDelete