Kerropi


Wednesday, June 29, 2011

Saya membebel hari ini

Saya suka kaler Hijau
Saya suka nombor 7
Saya suka bangun lewat
Saya suka fikir positif
Saya senang marah
Saya cepat terasa
Saya cepat terpujuk
Saya suka membenci
Saya Suka berkawan
Saya suka fikir positif
Saya suka cari negativity
Saya malas belajar
Saya suka mathematic
Saya x orang tiba2 cari pasal
saya suka bergaduh
Saya x suka orang cepat terasa
Saya suka untuk melayan
Saya x suka orang talam dan piring
Saya cepat sedar perubahan
saya x suka deskriminasi
Saya suka mengasingkan diri
Saya x suka orang mintak perhatian
Saya suka orang pandai bawa diri
Saya x suka, xsuka
Saya suka suka

So, apa yang penting di sini ialah, manusia nie memang susah untuk di fahami, take your time and think lau benda 2 wat kamu sakit hati , jangan buat ngan orang laen, sebab bumi is round. Kadang-kadang kita up-up, n selalunya kita down-down. bila kita buat orang, orang pun akan buat kita. sebab hakikatnya, manusia semua sama saja. ada yang pandai menyimpan sifat buruknya- membuat dia di hormati. ada yang suka menunjukkan sifat buruknya-membuat dia di benci. Respect others to gain respect.

Banyak lagi nie nak bebel2.. 

Dalam hidup kita nie, lau ta sakit hati. mesti kita rasa "opponent" ta 2 yang salah. memang la. sebab kita sakit hati kan. Tapi boleh jadi jugak yang dia x tau apa yang dia buat, sampai benda 2 sakitkan hati. Last-last dua2 kata dua2 salah. Dua2 sakit hati, padahal dua2 sebenarnya x da masalah. haha (pengalaman hidup) .. sebaiknya, bila kita sakit hati, kita cakap la ngan orang 2, kenapa? apa salah ku? memang bukan senang, aku pun x berani kadang2. just, this is the best way la kata kan. N bila dia tiba-tiba x layan kita cam besa, ikutkan hati mati, eh ikutkan hati nak jugak aku x layan , pikir ko sepa. =) . tapi the best way is just layan dia cam besa sampai dia yang rasa kenapa dia buat cam 2.(pengalaman hidup). Kalau dia jenis x peduli kita sakit hati, ( dia memang jenis x jaga hati orang, x peduli perasaan orang) , the best way is jangan amik hati la lau dia cakap pa2.. Sebab nanti kita yang merana. temberang sak aku cakap gtue, sebenarnya susah jugak, cuma 2 jak la caranya.

Kita x boleh ego.
Ego 2 apa ya?
Ayat skema = persepsi seseorang tentang harga dirinya, yang seterusnya mempengaruhi keyakinan dirinya
So kalau tengok definisi, ego 2 penting untuk keyakinan diri
bukan untuk hal2 lain seperti ego untuk meminta maaf.
"ego kills the cat"by Eugene
Dengar macam x logik kan
fikir2kan la
Lau kucing ego mau makan tulang ikan
nanti kan mati kelaparan =D
so no ego2, especially in friendship

No comments:

Post a Comment